ÁDÁM-Soft  »  Szoftver Termékek  »  Integrált vállalatirányítási rendszer (ERP)

ÁDÁM-Soft ::: Integrált vállalatirányítási rendszer (ERP)

ÜgyVisz, mint Vállalatirányítási rendszer

Integrált vállalatirányítási rendszer (ERP): a vállalatok legfontosabb feladata a vállalkozás működtetéséhez szükséges technikai, műszaki és humánerőforrások folyamatos újratervezése. Ezt a feladatot ellátó egységes adatbázisrendszerrel működő informatikai rendszer az ERP rendszer.

Integrált üzleti rendszer jellemzői:
  • a vállalat adatai egy (központi) helyen — adatbázisban — tárolhatók
  • az adatok bármikor elérhetők, nyomon követhetők
  • az adatokat csak egyszer kell rögzíteni, nincs ismételt adatbevitel egy adat módosításával automatikusan frissül az összes kapcsolódó adat
  • a pénzügyi és a kereskedelmi rendszerről azonnali adatokat szolgáltat
  • adatvédelem és biztonság
  • moduláris, de nem szigetszerű a kiépítése
  • az összes modul ugyanazt az adatbázist használja

Áthúztuk azokat a modulokat, melyek általában elvárásként szerepelnek az ERP rendszerekkel szemben és az ÜgyViszQ jelenleg nem támogatja.


Általános elvárás az ERP rendszerekkel szemben:
1. Pénzügy/számvitel (főkönyv), kontrolling,
2. Ellátási lánc menedzsment, készletgazdálkodás, logisztika,
3. Áruforgalom, beszerzés, értékesítés,
4. Humán erőforrás-gazdálkodás (HRM),
5. Ügyfélkapcsolat kezelés (CRM),
6. Termelési/ Szolgáltatási/Kereskedelmi folyamatok támogatása
7. Iratkezelés

1. Pénzügy/számvitel, kontrolling területén:
• A magyar szabályozási környezetnek megfelelő működés,
Főkönyvi könyvelés,
• Vevő folyószámla nyilvántartás,
• Szállítói folyószámla nyilvántartás,
• Pénztárkezelés,
• Devizák kezelése,
• ÁFA kezelése,
Tárgyi eszközök nyilvántartása,
• Beszámolók készítése, a folyamat hatékony támogatása,
Költségtervezés támogatása,
Tevékenység alapú költségelemzés,
• Rugalmas költséghely struktúra,
Terv-tény összehasonlítás, elemzés.


2. Ellátási lánc menedzsment, készletgazdálkodás, logisztika:
• Minőségbiztosítási rendszer támogatása (nyomon követés, bizonylatok, inspekciós készletek),
• Készletek mennyiségben, értékben történő nyilvántartása,
• Készletgazdálkodás elemzése
• Minimális készlet, biztonsági készlet meghatározása, figyelése,
• Készletszint figyelése az áruforgalmi és termelési modulokból érkező adatok alapján
Raktárirányítás,
• Leltározás,
• Vonalkód alkalmazásának támogatása.


3. Áruforgalom, beszerzés, értékesítés:
• Áruforgalom támogatása készletfigyelési funkciókkal
• Ajánlat kérések támogatása,
Gyártásból érkező előrejelzések kezelése,
• Ajánlatkészítés támogatása,
• Ajánlati árazás, kedvezmények kezelése több szinten,
• Kiszállítási dokumentációk készítése (szállítólevél, számla).


4. Humán erőforrás-gazdálkodás (HRM):
A magyar szabályozási környezetnek megfelelő működés,
Jogszabálykövetés.


5. Ügyfélkapcsolat kezelés (CRM):
• Vevői adatok nyilvántartása (személyek, beosztások, céghierarchia),
• Vevők minősítése és ehhez kapcsolódó műveletek (fizetési fegyelem, árengedmények, szállítási prioritások stb.)
• Vevőkkel kapcsolatos akciók nyilvántartása (rendezvények, meghívók, ajánlatok, forgalmi adatok).

6. Termelési folyamatok támogatása:
Gyártmánystruktúra és receptváltozatok és alternatívák kezelése,
Gyártási folyamat tervezése, szükségletszámítás (anyag és kapacitás szükséglet tervezés), készletfigyelés
A beszerzés számára előrejelzések biztosítása a gyártási terveknek megfelelően,
Gyártási folyamat követése (gyári szám kezelés, visszakereshetőség támogatása stb.),
Minőségbiztosítási rendszer támogatása a gyártási folyamatban,
Teljes életciklus követés.


7. Elektronikus iratkezelési rendszer funkciói:
• érkeztetés, iktatás, postázás;
• minden típusú és formájú irat kezelése, nyilvántartása azonos módon;
• elektronikus tárolási forma és digitalizálás biztosítása további — adatbázisban történő — egységes tárolással;
• az iratok teljes életciklusának követése
• iratok, ügyek hozzárendelése partnerekhez, tranzakciókhoz, vállalati folyamatokhoz stb.;
• iratok és ügyek követése, keresése, elérése a meglévő integrált üzleti rendszerből;
• az eredetivel azonos alapú másolat előállítása elektronikusan tárolt másolatból;
• hozzáférési jogosultság, felelősség kezelése;
• szignálás, feladatkiosztás.

Informatikai rendszerrel szemben támasztott műszaki követelmények
1. Relációs adatbázis kezelő alaprendszer,
2. A korszerű hálózati követelményeknek megfelelő kommunikációs képességek,
3. Standard felületen keresztüli import/export funkciók támogatása Microsoft vagy egyéb elterjedt irodai csomagokkal,
4. Integrált, moduláris kialakítás,
5. Folyamat szintű integrációs képességek,
6. Skálázhatóság, bővíthetőség, a későbbi igények rugalmas kielégítése,
7. Linux, Microsoft vagy Unix operációs rendszer támogatása,
8. Magyar nyelvű szoftver verzió megléte (funkcionális képernyők, felhasználói súgó magyar nyelven),
9. Magyar nyelvű felhasználói dokumentáció megléte,
10. Magyarországi, magyar nyelvű támogatás megléte,
11. Működő referenciák, kipróbált bevezetési módszertan.
 

Lásd még...